Woolmark logo’s vernieuwd

0

De gevestigde gouden en platinum logo’s van the Woolmark Company hebben plaatsgemaakt voor een nieuwere versie: het blauwe en groene logo. Beide logo’s zijn rond en refereren aan een draaiende trommel van een wasmachine en droger en zijn meer van deze tijd.


Het blauwe logo is zichtbaar op producten met een was- en droogprogramma met een handwash care claim en vervangt het gouden logo. Blauw verwijst uiteraard ook naar het water tijdens het wasprogramma. Het Woolmark Blue certificaat garandeert een veilig en zorgvuldig droogproces, zelfs bij handwasbare wol.

Het groene logo vervangt het platinum logo en wordt getoond op producten met alleen een wasprogramma met het handwash care claim. De kleur groen komt verder ook terug op producten met een PLUS energy & water limits claim; een pluspunt voor de consument die bewust groener wilt leven.Bue en green logo.jpg


Woolmark is een handelsmerk van AWI (Australian Wool Innovation Limited) en is een non-profit organisatie die investeert in onderzoek, ontwikkeling en marketing voor bedrijven die opereren in de Australische wolindustrie, van wolproducenten tot winkeliers. Producenten van wollen artikelen kunnen een licentie krijgen om dit merk te gebruiken. Voorwaarde is dat het artikel voldoet aan een aantal eisen opgesteld door de AWI. Één daarvan is dat het wolmerk alleen gebruikt mag worden voor artikelen bestaande uit 100% scheerwol. Het merk is in 1937 ingevoerd door het IWS (Internationaal Wol Secretariaat) om de kwaliteit van wollen artikelen te garanderen en zo het gebruik van wol te promoten.

Reageren niet meer mogelijk.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com