Elektro Retail Magazine
    • Voorpagina
    • IFA
    • Adverteren
    • Abonnement
    • Vacatures
    • Service
    • Contact
    Elektro Retail Magazine
    Home » Berichten » Winkelen onverminderd populair

    Winkelen onverminderd populair

    WinkelenOnderzoek van non-food brancheorganisatie INretail naar retailontwikkelingen van non-food brancheorganisatie leert dat fysiek winkelen de komende jaren onverminderd populair blijft.

     

    Maar liefst 72% van de 2000 gevraagde consumenten kan zich niet voorstellen in de toekomst alles online te kopen. Winkelen is zelfs leuk, aldus 67% en 49% winkelt wel eens zonder echt iets nodig te hebben. Op voorhand gaat de oriëntatie echter steeds vanzelfsprekender via online kanalen.

     

    Tijd om te ondernemen

    “Wie ook in 2030 nog mee wil doen moet nu stappen zetten,” stelt Jan Meerman, directeur van INretail. “Je moet steeds blijven werken aan je attractiewaarde van je winkel en je aanwezigheid die zichtbaar moet zijn voor de consument.”

     

    INretail is een landelijke inspiratietour gestart voor non-food retail ondernemers waarbij de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek worden gedeeld. Er zijn al ruim 500 aanmeldingen binnen. Meerman: “We dagen ondernemers uit voorbij vandaag te kijken en vooral naar wat consumenten belangrijk vinden.”

     

    Duidelijkheid

    Consumenten vinden duidelijkheid over de herkomst van producten of de omstandigheden waarin ze zijn gemaakt belangrijk (59%). De helft van de deelnemers aan het onderzoek vindt dat bedrijven moeten aantonen dat ze maatschappelijk verantwoord ondernemen. Winkeliers kunnen bij hun inkoop van hun leveranciers meer helderheid vragen en zo deze klantwens invullen. Maar ook lokale inzet voor de gemeenschap wordt gewaardeerd.

     

    Sociale media

    De rol van sociale media in het aankoopproces groei. Hier kan de retail nog meer mee doen. Liefst 55% van de jongeren geeft aan af en toe gestimuleerd te worden een aankoop te doen door sociale media. Bij anderen is dit 34%. Van de jongeren wordt 6% zelfs heel vaak gestimuleerd.

     

    Dat consumenten zich graag laten leiden door online geplaatste meningen en ervaringen (reviews) wordt bevestigd in cijfers. Van de potentiële kopers vindt onder de jongere doelgroep 64% reviews van anderen belangrijk als informatiebron. Bij anderen is dit 48%.

    Gerelateerd

    Previous ArticleSamsung koopt Kngine
    Next Article Sony: commercial BRAVIA AF8 OLED TV

    Related Posts

    Moederbedrijf BCC in het rood

    MediaMarkt Den Haag verhuist naar voormalig onderkomen Hudson’s Bay

    Zalando breidt uit met draagbare elektronica

    Comments are closed.



    Neem een abonnement op ERM
    Hieronder een digitale uitgave van ERM. Wil je iedere maand ERM ontvangen? Kijk dan naar onze aantrekkelijke introductie-aanbieding op de pagina Abonnement op deze site.
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    0341-701314
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content
    Copyright © 2022. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.