WERTGARANTIE speelt flexibel in op marktomstandigheden

0

Ook in tijden van corona gaan de verkopen van elektronische apparatuur door en worden de producten intensiever dan ooit gebruikt. Des te meer reden om ervoor te zorgen dat ze ook goed verzekerd zijn. WERTGARANTIE beweegt met de markt en de ontwikkelingen mee.

Peter Grobben

Vooral de beperkte bereikbaarheid van de winkels vanwege de coronamaatregelen heeft ervoor gezorgd dat WERTGARANTIE zijn werkwijze heeft moeten aanpassen. Peter Grobben, verantwoordelijk voor de Nederlandse organisatie van deze verzekeraar, legt uit dat nu meer de nadruk wordt gelegd op coaching op afstand.
“We maken een serie video’s, bijvoorbeeld over hoe een bezorger onze producten kan aanbieden. Zo iemand komt immers bij de klant over de vloer en kan als geen ander zien hoe de thuissituatie is. Zijn er kleine kinderen of huisdieren? Dan is de kans op schade groter en is een verzekering al snel verkocht.
Dit is de eerste van een reeks video’s die we in onze eigen studio in Hannover opnemen. Daarnaast hebben we zo’n tien scripts over verschillende onderwerpen met partners van WERTGARANTIE in de hoofdrol. En we hebben een serie testimonials opgenomen, waarin onze partners vertellen over hun ervaringen met onze producten. Dit is heel krachtig, want dit zijn echte ondernemers die het hebben over de praktijk.”

All Risk Flex

Meer branches
WERTGARANTIE, opgericht in 1963, is alweer ruim tien jaar aanwezig op de Nederlandse markt en ontwikkelt zich steeds verder. Zo worden nu ook andere branches aan het portfolio toegevoegd. Grobben: “We bieden al een verzekering voor hoortoestellen aan.”
Hij vervolgt: “We nemen hiervoor als basis ons product All-Risk Flex. Hierin wordt dan onder meer het verlies van een hoortoestel gedekt. Dit is heel actueel, want bij het afdoen van een mondkapje kun je ongemerkt een hoorstoestelletje meenemen en per ongeluk weggooien. Dit zijn dure apparaten, waardoor een verzekering geen overbodige luxe is. Daarnaast zijn we ook bezig met een product voor e-bikes.”

Online
Toen tijdens de lockdown de winkels eerst dicht gingen en daarna voorzichtig weer open, verschoven de aankopen in versneld tempo naar ‘online’. Veel relaties van WERTGARANTIE hebben een omnichannelmodel en daarom ontwikkelt de verzekeraar in versneld tempo mogelijkheden om zijn producten in het online verkoopproces te integreren.
Grobben: “We weten dat IT-tijd kostbaar is, daarom verrichten wij veel voorwerk, zoals webservices en API-koppelingen, voor onze partners. Hiermee kunnen zij snel en eenvoudig onze producten opnemen.”
Hij stelt dat de producten van WERTGARANTIE vooral in een fysieke wereld passen. “Het is een emotieproduct, waar de verkoper achter moet staan. We willen dus bereiken dat de klant online wordt gewezen op onze verzekering, waarna de verkoper in de winkel er verder mee kan gaan.”
Hiernaast worden de eigen sites smartphonepolis.nl en wertgarantie.nl aangepast. “We willen online meer zichtbaar zijn en de betrokkenheid van onze partners vergroten”, zegt Grobben. “Zo zou kun je bijvoorbeeld de medewerkers van winkelketens een kortingscode geven, die ze kunnen gebruiken om zelf hun wasmachine, laptop of smartphone te verzekeren.”

Repareren
Wie een defect apparaat niet weggooit maar laat repareren draagt bij aan een duurzame samenleving. Om deze reden betaalt WERTGARANTIE, tot een bepaald niveau, de reparatiekosten. Bij total loss valt er natuurlijk weinig meer te repareren, maar als het kan heeft herstel de voorkeur boven afdanken.
Grobben: “Bij het moederconcern in Hannover staat ‘Reparieren statt wegwerfen’ hoog in ’t vaandel. Dit milieuvriendelijke basisprincipe van duurzaam beheer is goed voor zowel de consument als het milieu.”

Hij kan bevlogen vertellen over zijn werkgever. “Ik zit nu al aardig wat jaren in de verzekeringen en kan hierdoor stellen dat dit een uniek bedrijf is. We denken echt mee met onze klanten, die we liever partners noemen. Of ze online zaken doen of een winkel hebben, we proberen samen met hen meerwaarde te creëren en we kunnen complete pakketten aanbieden. Dit varieert van acties voor de medewerkers tot complete schadeafwikkeling. Er is altijd een oplossing.”

Voor meer informatie: www.wertgarantie.nl

WERTGARANTIE Group

Wertgarantie is de gespecialiseerde handelspartner in Nederland op het gebied van garantiediensten en verzekeringen voor huishoudelijke en consumentenelektronica en smart home-systemen, evenals hoortoestellen. Sinds 1963 biedt het bedrijf, dat deel uitmaakt van de WERTGARANTIE Group, garantieoplossingen die verder gaan dan de wettelijke rechten en fabrieksgarantie.

Klanten kunnen WERTGARANTIE-producten voornamelijk vinden in de middelgrote speciaalzaken. Andere partners van de gespecialiseerde verzekeraar zijn retail ondernemers, fabrikanten en dienstverlenende bedrijven. Er werken ongeveer 850 werknemers voor de WERTGARANTIE Group, die momenteel meer dan 6,75 miljoen klanten heeft.

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com