WERTGARANTIE maakt verzekeren nog eenvoudiger

0

WERTGARANTIE is inmiddels een begrip in het ERT-kanaal als verzekeraar van consumentenelektronica en witgoed. De organisatie zit niet stil en heeft onder meer een nieuwe release van de afgelopen jaar geïntroduceerde All Risk Flex polis. .

We spreken met Raimond Oude Egbrink van de Nederlandse vestiging van WERTGARANTIE. “We zijn in 2011 in Nederland begonnen. En inmiddels hebben we een dusdanige positie verworven dat wij na recente organisatorische aanpassingen nog verder zijn verzelfstandigd ten opzichte van het hoofdkantoor in Hannover”, vertelt hij.
Een aantal ondersteunende activiteiten, onder meer op het gebied van IT, klantenservice en schadeafhandeling worden voortaan volledig door de Nederlandse vestiging in eigen hand genomen. Hierdoor kan de organisatie nog doelmatiger en servicegerichter reageren op de Nederlandse markt.
WERTGARANTIE zette negen jaar geleden de eerste stappen op de Nederlandse markt. En in 2013 werd het eerste personeel voor Nederland aangenomen. Vervolgens werd gestaag gebouwd aan een bestand van klanten en partners. “En nu zijn we zover dat we dit weer een stap verder kunnen uitbouwen”, aldus Oude Egbrink.
“Afgelopen jaar hebben we daarom een extra vestiging net over de Duitse grens in Bad Bentheim geopend. Van hieruit organiseren we nu de klantenservice en de schadeafhandeling”, vertelt hij. ”Het is hier nog relatief eenvoudig om aan goede mensen te komen. Er wonen veel Nederlanders aan deze kant van de grens. Ze hebben Nederlands als moedertaal en spreken ook goed Duits. Dat is voor ons een bijkomend voordeel in de contacten met de Duitse collega’s.”

All Risk Flex
Ook in de verzekeringswereld worden producten aangepast en afgestemd op de wensen van de markt. Zo heeft WERTGARANTIE een aantal aanpassingen in haar All Risk Flex polis gedaan om het verzekeringsproduct nog wat simpeler te maken. Oude Egbrink: “De Allrisk Flex polis is een eenvoudig verzekeringsproduct dat breed kan worden ingezet. Of het nu om een wasmachine van 600 euro gaat of om een laptop van dezelfde prijs, de All Risk Flex polis past erbij.”
Hij vervolgt: “We hadden hiervoor een basistarief van €2,99 per maand en daar kon je vervolgens modules bij kopen. Voor twee euro extra had je een premium dekking en voor nog eens twee euro extra had je een diefstal- en verliesdekking. Vanuit de handel en de consument kregen we de vraag, waarom we het basisbedrag niet afronden en er gewoon drie euro van maken? We konden ons vinden in deze opmerking en besloten hier iets mee doen.
Daarom geldt voor de basisdekking voor producten tot duizend euro nu het ronde bedrag van drie euro per maand. Voor duurdere producten tot tweeduizend euro betaal je vier euro per maand en tot vijfduizend euro is de basispremie zes euro per maand. En voor de extra dekkingsmodules betaalt de klant nog steeds twee euro per stuk.”

WERTGARANTIE heeft ook de productgroep hoortoestellen in de All Risk Flex polis opgenomen. Dus naast witgoed en consumentenelektronica kan de All Risk Flex polis ook voor hoortoestellen worden ingezet. Hieraan is ook de mogelijkheid toegevoegd om deze toestellen tegen verlies te verzekeren. Handig, want deze apparaatjes willen nogal eens zoek raken.

Onbezorgd genieten
Hij vervolgt: “Sinds afgelopen voorjaar werken we met een ander reclamebureau. We waren toe aan een bureau met meer ervaring in de retail. Het gekozen bureau heeft ervaring met diverse grote formules in consumentenelektronica en telefonie en dus specifieke kennis en ervaring van de markt waarin wij actief zijn. Een resultaat van deze samenwerking is dat we in onze uitingen minder wijzen op kapotte apparaten, maar meer op mensen die onbezorgd genieten van hun producten.
Dit is een heel andere insteek. We zijn ook afgestapt van een soms wat te technische benadering. Voor de verkopers in de winkels hebben we nog wel het complete verhaal uitgewerkt, want dat hebben ze af en toe nodig als ze details willen naslaan. Maar voor de consument houden we het zo eenvoudig mogelijk.”

Eén product
Nog een aanpassing die WERTGARANTIE heeft gedaan, is dat het mogelijk wordt om All Risk Flex af te sluiten tegen een vooruitbetaling van 36 of 60 maanden. De klant die hiervoor kiest krijgt een korting van respectievelijk 5 of 10 procent op de premie.
Oude Egbrink legt uit: “Door de mogelijkheid van vooruitbetaling aan te bieden vervalt voor de retailer de noodzaak om producten met een eenmalige premie en maandpremie naast elkaar te voeren. Dat maakt het overzichtelijker en eenvoudiger. Hij kan met All Risk Flex het volledige assortiment afdekken. Daarbij kan hij voortaan een basisdekking aanbieden, een premium dekking waarin ook zaken als slijtage zijn verzekerd en een dekking tegen diefstal en verlies. En de klant heeft de keuze dit per maand te betalen of in één keer.”

Minimale aankoopbijdrage
WERTGARANTIE doet er alles aan om in te spelen op de wensen van de consument. Zo heeft de verzekeraar alweer enige tijd geleden een aankoopbijdrage geïntroduceerd die met het verloop van de tijd stijgt.
Oude Egbrink legt uit: “De dagwaarde van producten daalt hoe langer je ze in huis hebt. Het kan daarom gebeuren dat een consument op een gegeven moment het niet meer zinvol vindt om het product te verzekeren. Daarom werken wij met een minimale aankoopbijdrage die ieder jaar stijgt.”
De minimale aankoopbijdrage bedraagt altijd minimaal €150, tenzij het aankoopbedrag lager was natuurlijk. Na de eerst twee verzekeringsjaren wordt de aankoopbijdrage jaarlijks met €25 verhoogd. Dit is niet alleen goed voor de retailer omdat dit de klant stimuleert om de verzekering aan te houden, maar ook voor de consument omdat deze na zes, zeven of zelfs tien jaar een behoorlijk bedrag heeft opgebouwd dat wordt uitgekeerd bij total loss of diefstal. Even rekenen leert dat na zeven jaar minimaal nog een bedrag van €275 voor vervanging wordt uitgekeerd, of de dagwaarde wanneer deze hoger is op dat moment.

Direct in VMS
De producten van WERTGARANTIE kunnen worden aangeboden vanuit het kassasysteem VMS en de mogelijkheden worden steeds verder uitgebreid. Zo kan men binnenkort ook de schade rechtstreeks via dit systeem melden. De winkelier kan in VMS checken of de verzekering nog steeds loopt en vervolgens de schademelding met instemming van de klant doorzetten naar WERTGARANTIE.. Het schadeformulier kan dan al vooraf gevuld worden met bepaalde data vanuit het kassasysteem.
Oude Egbrink: “Het voordeel hiervan is minder handmatige handelingen voor de winkelier en onze binnendienst, , waardoor wij de schades nog sneller kunnen afhandelen.”

Dit artikel stond eerder in ERM, het vakblad voor iedereen die zich bezig houdt met de verkoop van consumentenelektronica, witgoed, personal care en klein huishoudelijk. Wilt u maandelijks als eerste op de hoogte worden gehouden? Neem dan een abonnement op ERM!

 

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com