VEEL ONLINERETAILERS WILLEN STENEN WINKEL

0

webwinkelenRuim tweederde van de webwinkels heeft interesse in een stenen winkel. Dat blijkt uit een landelijk onderzoek naar de vestigingsbehoeften van webwinkels uitgevoerd door de Hogeschool van Amsterdam en Seinpost Adviesbureau in opdracht van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en de Kamer van Koophandel.

Ruim twintig procent van de ondervraagde webwinkels heeft al (eens) de stap gezet van verkoop via internet (pure player) naar de combinatie van online en offline verkoop (multi-channel retailer). Vooral een eigen winkel is populair (vijftien procent). Maar ook een winkel in een winkel (shop-in-shop; acht procent) en een tijdelijke winkel (pop-up-store; één procent) komen voor. Voor ongeveer een derde van de webwinkels is en blijft internet het enige verkoopkanaal. Zij hebben geen interesse in het openen van een ‘stenen’ winkel.

Webwinkels die nog geen stenen winkel hebben, zijn het meest geïnteresseerd in een shop-in-shop (43 procent). Een eigen fysieke winkel is voor 38 procent van de webwinkels interessant en 35 procent ziet mogelijkheden in een pop-up store. Van de webwinkels zonder stenen winkel heeft een kwart ooit serieus overwogen om een bepaald soort winkel te openen.

Bron: Emerce

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com