‘VRees of Liefde’ beste VR-idee

0

Samsung VR-prijsDana-Maria Faneker van CaptainVR heeft met ‘VRees of Liefde’ het beste idee voor Virtual Reality in Nederland bedacht. Dat oordeelde de vakjury van de VR Challenge vandaag na de pitches van de drie finalisten.

 

Het idee ‘VRees of Liefde’ helpt mensen met bijvoorbeeld podium-, hoogte- of pleinvrees om met behulp van speciaal ontwikkelde VR-content van hun angst af te komen. Dana-Maria ontwikkelt haar idee samen met Samsung tot een concrete toepassing. Het product wordt als pilot op de Nederlandse markt geïntroduceerd.

Dana-Maria is blij met de overwinning: “Het was spannend, ik ben zó blij. Dit opent deuren waardoor ik dit idee nu écht kan realiseren. Maar het gaat niet om mij. Het gaat om al die mensen die ik nu kan helpen om alsnog hun doelstellingen of zelfs dromen te bereiken.”

Voor de VR Challenge werden ruim 200 ideeën ingediend door startups, ondernemers en studenten uit heel Nederland. Eerder deze maand maakte de vakjury, bestaande uit onder andere start-up-investeerder Winston Gerschtanowitz en Jim Stolze van TEDx en Startup Fest Europe, de tien genomineerden bekend waarop het publiek kon stemmen. Uiteindelijk mochten drie finalisten hun idee pitchen tijdens Digital Marketing Live, dit jaar onderdeel van Startup Fest Europe, in de Beurs van Berlage.

Reageren niet meer mogelijk.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com