Consument: ‘BCC en MediaMarkt kunnen gemist worden’

0

Het overgrote deel van de Nederlandse consumenten vindt het niet erg als BCC uit het straatbeeld verdwijnt. Daarnaast kan 59 procent van de ondervraagden MediaMarkt wel missen en hecht 53 procent geen waarde aan Blokker.

Dit blijkt uit het Meaningful Brands-onderzoek van Havas, dat merkstrateeg Wendeline Sassen op het event Changemakers in Retail presenteerde. BCC staat daarmee onderaan de lijst van betekenisvolle Nederlandse merken die in het onderzoek werden meegenomen.

Sassen verwacht echter wel dat Blokker in het volgende onderzoek beter gaat scoren, nu deze met zijn nieuwe positionering een duidelijke focus heeft aangebracht op huishouden. Retailers die juist hoog staan op de lijst betekenisvolle merken zijn Albert Heijn, met 27 procent, en bol.com met 22 procent. “Dat zijn de merken die er in Nederland bovenuit springen en voor de Nederlandse consument de meeste waarde hebben”, stelt Sassen.

Het Meaningful Brandsonderzoek wordt al tien jaar wereldwijd uitgevoerd en kijkt naar de waarde die merken toevoegen in het leven van consumenten. In de respondentenbase zijn tienduizend Nederlandse respondenten vertegenwoordigd. Dit jaar zijn 59 Nederlandse merken in het onderzoek meegenomen, in totaal werden er 1800 onderzocht.

Bron: RetailNews.nl

Reageren niet meer mogelijk.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com