Rabobank Retail Update: ‘Ondernemers moeten hun strategie aanpassen’

0

De retailsector is al jaren in verandering en het speelveld is door Covid-19 extra hard door elkaar geschud, schrijft de Rabobank in zijn Retail Update. De forse maatregelen om verdere verspreiding van ‘corona’ af te remmen, raken iedere sector en zeker de detailhandel.

De belangrijke sociale en economische functie van binnensteden wordt hard geraakt door afnemende horeca- en winkelactiviteiten, een minder aantrekkelijk fysiek winkellandschap en de shift naar online, stelt de bank. Er is wel enige verlichting dankzij ‘kopen op afspraak’ waarbij vanaf 3 maart per verdieping maximaal twee klanten tegelijk in de winkel mogen zijn als klanten zich 4 uur van tevoren hebben aangemeld voor een bezoek van minimaal 10 minuten.

“Maar”, stelt Rabobank, “wat een gemiste kans om niet te denken in X-aantal bezoekers per Y vierkante meters winkel. En wat een nieuwe en enorme klap voor horeca- ondernemers die helemaal geen perspectief zien.”
Meer hierover in de komende editie van ERM of lees hieronder de volledige Rabobank Retail Update.

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com