Onderzoek naar mogelijke prijsafspraken online tv’s

0

Een foto van de plattetvdiscounter die niet specifiek wordt genoemd in de berichtgeving over het onderzoek van ACM

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) onderzoekt prijsafspraken door televisiefabrikanten, meldt de NOS. Marktleider Samsung bevestigt dat er een onderzoek loopt en wil pas inhoudelijk reageren als dat is afgerond.

Bronnen hebben bij de NOS gemeld dat televisiefabrikanten ervan worden verdacht minimumprijzen op te leggen aan webwinkels om zo de prijzen kunstmatig hoog te houden. Dat zou mogelijk gebeuren op verzoek van fysieke winkels die niet op kunnen tegen de lage tarieven van webwinkels.

De ACM zei vorige maand extra te controleren op deze praktijken. De toezichthouder riep winkeliers op om met tips te komen. Ook zei de ACM dat er verschillende onderzoeken lopen, vooral in sectoren waar fysieke winkels in het verleden een grote machtspositie hadden. De waakhond wil niet ingaan op de vraag of er een onderzoek loopt naar de tv-fabrikanten.

De toezichthouder zei eerder dat onderzoeken een jaar of twee kunnen duren voordat ze worden afgerond.
Meer hierover bij de NOS.

Reageren niet meer mogelijk.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com