‘MediaMarkt heeft zitten slapen’

MediaMarkt heeft zitten slapen, wat internet betreft, en momenteel worden alle zeilen bij gezet om dit weer goed te maken. Dit was de kern van de boodschap van chief digital officer Ken Fontijn tijdens de Webwinkel Vakdagen.

 

Hij vertelt dat de fysieke winkels van MediaMarkt hun positie vasthouden, maar online is het marktaandeel van de elektronicaketen teruggelopen. “Als de markt online twintig procent groeit en wij dat jaar op jaar niet kunnen waarmaken, doet dat vijf jaar later opeens heel veel pijn”, zegt hij.

Om het tij te keren is een ‘radicale shift’ gemaakt met het marketingbudget, dat voortaan vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam wordt beheerd. Er zijn nieuwe rollen geformuleerd, waarbij volgens Fontijn op alle verschillende touchpoints specialisten zijn neergezet. Waar de benodigde competenties nog niet aanwezig waren, zijn mensen van buitenaf neergezet. Er is bij MediaMarkt geen plek meer voor externe marketingbureaus.

Fontijn noemt de eerste resultaten bemoedigend. De conversie en traffic zou letterlijk sinds de eerste dag na de nieuwe aanpak stijgen. “Het heeft ervoor gezorgd dat we in het afgelopen kwartaal twee keer zo hard groeiden als de online markt.”

Bron: RetailNews

Dit vind je misschien ook leuk...

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com