Consument gebruik Bol.com als oriëntatiekanaal

0

Consument oriënteert zich op Bol.comMeer dan de helft van de Nederlanders wint via bol.com informatie in over een product, om het vervolgens in een fysieke winkel te kopen. Dit blijkt uit onderzoek van marketingbureau Mediaxplain.

Het bureau deed onderzoek naar Nederlanders en hun koopgedrag op marktplaatsen. Negen van de tien ondervraagde Nederlanders (1.000 mensen van 18 jaar en ouder) bestelt op bol.com, 22 procent bestelt producten op Amazon.

Maar consumenten gebruiken de marktplaatsen ook als oriëntatiekanaal voordat ze iets in een fysieke winkel gaan kopen, het zogenaamde ROPO-effect (research online, purchase offline). Uit onderzoek van Mediaxplain blijkt dat 51 procent van de Nederlanders weleens via bol.com informatie inwint over een product en het dan in een fysieke winkel koopt.

Er is zelfs een groep consumenten die bol.com alleen voor oriëntatiedoeleinden gebruikt, geven de onderzoekers aan. Van de Nederlanders die nog nooit iets bij bol.com kochten, gebruikt één op de vier het platform wel om zich te oriënteren voor een offline aankoop.
Bron en uitgebreider bericht: Twinkle

Reageren niet meer mogelijk.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com