Online omzet moederbedrijf MediaMarkt in de lift

0

Ceconomy, het Duitse moederbedrijf van elektronicaketens MediaMarkt en Saturn, zag zijn online omzet als gevolg van de coronacrisis flink toenemen, meldt Twinkle. Via de webshops van de diverse dochterbedrijven gaven klanten 44 procent meer uit dan vorig boekjaar, zo blijkt uit de vandaag gepresenteerde jaarcijfers.

Globaal genomen registreerde Ceconomy in boekjaar 2019/20 meer dan zes miljoen nieuwe klanten bij de webshops van MediaMarkt en Saturn. Na de tijdelijke winkelsluitingen in maart en april dit jaar, zagen de elektronicaketens ook de fysieke winkelbezoeken toenemen maar wel onder het niveau van vorig jaar.

“We hebben al vroeg de juiste maatregelen genomen om deze uitdagende tijden met succes door te komen. Aan het einde van het jaar kunnen we zien dat we voor de pandemie de juiste impulsen hebben gegeven voor de duurzame ontwikkeling van het bedrijf”, stelt Karin Sonnenmoser, cfo van Ceconomy. Het rapport leert dat de online omzet met 44,1 procent steeg tot 4,2 miljard euro, goed voor 20,2 procent van de totale omzet.

Het doel van Ceconomy, zegt ceo Bernhard Düttmann, is: “We gaan het grootste omnichannelplatform van Europa bouwen.”

Bron: Twinkle

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com