Elektro Retail Magazine
    • Voorpagina
    • IFA
    • Adverteren
    • Abonnement
    • Vacatures
    • Service
    • Contact
    Elektro Retail Magazine
    Home » Berichten » Omzet detailhandel 5 procent hoger in februari

    Omzet detailhandel 5 procent hoger in februari

    De detailhandel heeft in februari 5 procent meer omgezet dan in februari 2019, meldt het CBS. In deze cijfers zijn de eerste effecten van de coronacrisis zichtbaar. In de laatste week van de maand werd al opvallend meer dan gewoonlijk verkocht in diverse branches.

    Het verkoopvolume lag 3,5 procent hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerden een hogere omzet. Daarnaast is online 17 procent meer omgezet.

    De omzetcijfers zijn gecorrigeerd voor de samenstelling van koopdagen in februari. Op sommige dagen van de week wordt meer verkocht dan op andere dagen. Zonder deze correctie was de omzet van de detailhandel 8,2 procent hoger dan in februari 2019.

    Non-food
    De omzet van de winkels in non-food groeide in februari met 5,4 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 4,5 procent hoger dan een jaar eerder.

    Ook de winkels in consumentenelektronica en witgoed realiseerden in februari een forse omzetstijging. Zij noteerden een omzettoename van 6,4 procent ten opzichte van februari vorig jaar.

    Voedingsmiddelen
    De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in februari 3,7 procent meer omgezet dan in februari 2019. Het verkoopvolume groeide met 1,5 procent. De omzet van de supermarkten lag 4,1 procent hoger dan een jaar eerder, die van de speciaalzaken bijna 1 procent. Bij de supermarkten is de verkoop van enkele producten zoals zeep aan het einde van de maand flink gestegen.

    Online
    De online omzet was in februari 17 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 15,8 procent meer omgezet. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 18,8 procent.


    Bron: CBS

    Gerelateerd

    Previous ArticleCampagne steekt ondernemers hart onder de riem
    Next Article Vlehan jaarverslag: 2019 was uitstekend, 2020 start goed ondanks lockdown

    Related Posts

    Meer winkels, ook in wit- en bruingoed (iets)

    Detailhandel in maart in de lift

    Nederland wordt pilotland voor MediaMarkt

    Comments are closed.


    Neem een abonnement op ERM
    Hieronder een digitale uitgave van ERM. Wil je iedere maand ERM ontvangen? Kijk dan naar onze aantrekkelijke introductie-aanbieding op de pagina Abonnement op deze site.
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    0341-701314
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content
    Copyright © 2022. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....