Elektro Retail Magazine
    • Voorpagina
    • IFA
    • Adverteren
    • Abonnement
    • Vacatures
    • Service
    • Contact
    Elektro Retail Magazine
    Home » Berichten » ‘Mediawaarde winkels nog onontgonnen terrein’

    ‘Mediawaarde winkels nog onontgonnen terrein’

    De mediawaarde van winkels is een nog vrijwel onontgonnen goudmijn. Retailers moeten meer denken als mediamerk. Als ze hun content aan elkaar, hun klanten én de operatie verbinden gaat de consumentenreis pas echt geld opleveren. En niet alleen in de koopfase.

    Dit stellen Rabobank sectorspecialisten retail Jos Voss en Olaf Zwijnenburg in RetailTrends. Zij schrijven dat een consument met een bepaalde koopbehoefte tijdens de ‘consumentenreis’ geleidelijk wordt geconverteerd naar een kopende klant en uiteindelijk naar een ‘promotor’ van het merk. Tijdens die reis krijgt de consument veel gerichte merkprikkels die voor merken mediawaarde hebben. Retailers worden hiervoor maar beperkt beloond, namelijk alleen vanuit de marge van het verkochte product. Er zijn dus kansen om die mediawaarde veel beter te benutten en om daar geld mee te verdienen

    Retailers met een omnichannel model (winkels, webshop, mobiel, social, magazine) zijn volgens in de unieke positie om via deze combinatie van kanalen een ‘totaalpakket’ met mediawaarde aan hun merkenpartners te bieden. Niet alleen winkels hebben mediawaarde, maar ook bijvoorbeeld klantenmagazines of klantcontacten via de website. Om de kansen die dit biedt te realiseren is het onder meer van belang dat mediawaarde een plaats krijgt in de strategie van de retailer.

    Verder stellen de sectorspecialisten dat er ook voor kleinere retailers kansen zijn, mits ze samenwerken. Ieder afzonderlijk zijn ze te klein om een betekenisvolle partner voor merken te zijn. Als zij de krachten bundelen, kan dit anders komen te liggen. Deze samenwerkingskansen kunnen door verschillende partijen worden opgepakt, waaronder franchisegevers, inkooporganisaties, retailserviceorganisaties en brancheverenigingen.

    Klik hier voor een PDF van het volledige artikel

    Gerelateerd

    Previous ArticleOpen Fridge actie Whirlpool en Jumbo
    Next Article Vogel’s neemt SmartMetals Mounting Solutions over

    Related Posts

    Consumptie huishoudens groeit met bijna 15 procent in april

    Consument shopt het liefst in een fysieke winkel

    Bij personeelsgebrek: winkels later openen of vroeger dicht?

    Comments are closed.


    Neem een abonnement op ERM
    Hieronder een digitale uitgave van ERM. Wil je iedere maand ERM ontvangen? Kijk dan naar onze aantrekkelijke introductie-aanbieding op de pagina Abonnement op deze site.
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    0341-701314
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content
    Copyright © 2022. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.