Media Markt start loyaliteitsprogramma

0

Media Markt ClubMedia Markt start de Media Markt Club: een loyaliteitsprogramma voor vaste klanten. Een maand na de soft-lancering haalde de elektronicaketen via de winkels al 60.000 registraties binnen. Met een vaste lijst van meer dan 600.000 ontvangers van nieuwsbrieven verwacht Media Markt snel een grote clubledenlijst op te bouwen. De officiële lancering is deze week.

 

De 49 lokale winkels van de elektronicaketen worden individuele clubhuizen met de vestigingsdirecteur als voorzitter. Zij zorgen ervoor dat in de winkels altijd iets te beleven valt.

 

Klant op maat bedienen
De Media Markt Club geeft de mogelijkheid om beter aan te sluiten op de belevingswereld van individuele klanten. “We willen onze klanten nog beter leren kennen, waardoor we nog relevanter worden,” zegt Dennis Hooijmans, COO bij Media Markt Nederland.
Met de data van de clubleden kan Media Markt klanten beter op maat bedienen. Dat maakt een persoonlijkere benadering mogelijk, bijvoorbeeld door kookgekken een kookworkshop aan te bieden of gameliefhebbers de mogelijkheid te geven een nieuwe release te reserveren. Het helpt Media Markt bovendien om gerichter in te kopen.

“Het internet of things biedt veel nieuwe mogelijkheden. Zo kunnen we op afstand een update doorvoeren, zoals een nieuw besturingsprogramma voor een laptop. Hoewel domotica het leven gemakkelijker en leuker maken, wordt de techniek erachter steeds complexer. Wij willen onze klanten daarbij ondersteunen,” aldus Hooijmans.

 

Plezier en gemak
Clubleden krijgen voorrang bij evenementen zoals optredens of signeersessies van bekende artiesten. Ook krijgen ze dubbele bedenktijd voor hun aankopen en krijgen ze deze desgewenst gratis thuisbezorgd.

Clubleden hoeven zich bovendien geen zorgen meer te maken over het kwijtraken van bonnetjes: Media Markt bewaart de kassabonnen van clubleden gewoon online. Maandelijks verloot Media Markt een spectaculaire prijs aan een van de leden. Deze maand worden bijvoorbeeld twee entreebewijzen voor de voetbalklassieker Barcelona – Real Madrid verloot, inclusief vlucht, shoptegoed, drie overnachtingen in een viersterrenhotel in Barcelona, twee notebooks en een jaar lang gratis Fox Sports.

Omdat geven misschien nog wel leuker is dan krijgen, mag de winnaar ook een geldbedrag schenken aan een lokaal goed doel of initiatief naar keuze. “Hoewel Media Markt een grote internationale retailer is, staat lokaal ondernemerschap voor ons centraal. Het beschikbaar stellen van een geldbedrag aan een lokaal goed doel of initiatief sluit daar naadloos op aan. De maandwinnaar en de lokale Media Markt-vestiging kunnen daardoor iets sympathieks doen voor hun regio,” vertelt Hooijmans.

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com