MEDIA MARKT: OMNI-CHANNEL, MAN CAVE EN C CONNECT

0

media-markt-19517Media Markt brengt de volledige online catalogus naar de winkelvloer. Alle winkelverkopers krijgen tablets waarmee ze klanten kunnen wijzen op alternatieve producten of modellen. Ook wordt de beleving verder versterkt. In Utrecht opent Media Markt over enkele weken een eerste Man Cave. Daar worden nieuwe producten geïntroduceerd en gedemonstreerd, maar niet verkocht.

Met de omnichannel strategie wordt het aanbod verruimd, zegt directeur Barry van Ruiven. “Onze winkels zijn niet van elastiek, we kunnen nooit het complete aanbod op de winkelvloer aanbieden. Dat kan straks wel, zij het gedeeltelijk virtueel. Wat niet we niet in huis hebben, laten we bezorgen.”

De nieuwe aanpak zou er toe kunnen leiden dat Media Markt op termijn meer ruimte creëert voor beleving. Een eerste stap in die richting wordt 18 september gezet, als Media Markt in Hoog Catharijne in Utrecht tegenover zijn vestiging daar de eerste experimentele beleveniswinkel Man Cave opent. Daar worden nieuwe producten geïntroduceerd en gedemonstreerd, maar niet verkocht. Het wordt een soort ‘ballenbak’ voor mannen, compleet met theater.

Met De Bijenkorf en Phone House is Media Markt daarnaast een nieuwe winkelformule gestart, B Connect. Die komt eerst in Rotterdam, dan in Eindhoven en vervolgens in Amstelveen. In een winkelformule van 300 tot 400 vierkante meter worden de vijf belangrijkste schermen aangeboden, zoals smartphones, tablets, notebooks en televisies.  Volgens Van Ruiven zijn er oriënterende gesprekken met andere retailers.

Al deze activiteiten zijn in Nederland ontwikkeld. Nederland geldt als het innovatieland van de retailketen, zegt Van Ruiven.

Bron: Emerce

Reageren niet meer mogelijk.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com