Elektro Retail Magazine
    • Voorpagina
    • IFA
    • Adverteren
    • Abonnement
    • Vacatures
    • Service
    • Contact
    Elektro Retail Magazine
    Home » Berichten » Hisense neemt Gorenje Group over

    Hisense neemt Gorenje Group over

    Hisense Group heeft het voornemen om Gorenje Group over te nemen. Hisense Group is een multinational met een jaaromzet van ruim  EUR 13 miljard en een brutowinst voor belasting van EUR 1 miljard. Hisense is actief in 120 landen met een productportfolio, dat het productenpakket van Gorenje Group complementeert.

     

    Gorenje Group wordt voor Hisense de ontwikkelings- en productie-hub voor geheel Europa, waaraan ook productie van Hisense-apparaten worden toegekend. Deze overname moet zorgen voor het optimaler benutten van de productiefaciliteiten en het verhogen van de operationele efficiëntie. Het hoofdkantoor van Gorenje Group blijft in Velenje (Slovenië), waarbij zowel de ontwikkeling als de productie van de bestaande merken binnen Gorenje Group in Europa blijft, maar nu ondersteund door Hisense, “een van de meest technologisch geavanceerde bedrijven ter wereld”, aldus Gorenje in een persbericht.

    Hisense heeft aangegeven dat de merken van Gorenje Group, waaronder ASKO, ATAG, Pelgrim en ETNA onafhankelijk blijven opereren. “Deze merken zullen gebruik kunnen maken van de krachtige marketing inspanningen van Hisense (Hisense is o.a. hoofdsponsor WK Voetbal 2018 en Formule 1).”

    Gorenje Group heeft sterke posities in Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Duitsland en Rusland, en Hisense heeft sterke posities in Azië en Australië. Het samenbrengen van deze twee bedrijven moet een wereldspeler creëren, die in staat is de concurrentie aan te gaan en deze technologisch voor te blijven.

    J. van Benthem, CEO van ATAG Benelux: “Als Directie van ATAG Benelux, zijn wij ervan overtuigd, dat wij met deze overname door Hisense een stabiele en strategische eigenaar hebben gevonden om onze Benelux groei-ambitie te ondersteunen. Hisense is een partner met wie wij onze kennis en ervaring – op het gebied van zowel R&D Cooking als keukenretail in de Benelux – kunnen delen en wereldwijd kunnen uitnutten. Wij hechten veel waarde aan de samenwerking met u en gaan ervan uit, dat door deze overname wij onze samenwerking nog verder kunnen uitbreiden en gezamenlijk kunnen groeien.”

    Gerelateerd

    Previous ArticleFlinke stijging ingeleverde verlichting in 2017
    Next Article Primera onderzoekt telecom

    Related Posts

    Nieuwe showroom Loewe Opta Benelux

    Samsung boekt recordresultaten

    Witt Benelux exclusief distributeur van De Dietrich en Brandt

    Comments are closed.


    Neem een abonnement op ERM
    Hieronder een digitale uitgave van ERM. Wil je iedere maand ERM ontvangen? Kijk dan naar onze aantrekkelijke introductie-aanbieding op de pagina Abonnement op deze site.
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    0341-701314
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content
    Copyright © 2022. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.