Elektro Retail Magazine
    • Voorpagina
    • IFA
    • Adverteren
    • Abonnement
    • Vacatures
    • Service
    • Contact
    Elektro Retail Magazine
    Home » Berichten » Google investeert fors in slimme tv-software met advertenties

    Google investeert fors in slimme tv-software met advertenties

    Google wil de bekendheid van zijn Google TV software (Android TV) vergroten en investeert fors in het overhalen van TV-producenten om zijn software op hun toestellen installeren. Ook wordt een marketingcampagne gestart om de functies van Google TV breder onder de aandacht van de consument te brengen. Doel is om meer advertenties op deze televisies te kunnen tonen.

    Google TV is Google’s besturingssysteem voor smart-tv’s en is de opvolger van Android TV. Fabrikanten als Sony en TCL installeren Google TV op hun tv’s, die daarom uit de doos op deze software draaien. Wie denkt dat fabrikanten Google moeten betalen voor het gebruik van de software heeft het mis: de fabrikanten ontvangen juist een vergoeding van Google.

    Volgens een onderzoek van techwebsite The Information kunnen de bedrijven rekenen op een vergoeding van tien tot vijftien dollar per verkochte televisie die op Google TV draait. Roku, dat ook smart tv-software aanbiedt, zou tv-merken aanzienlijk minder betalen, namelijk maximaal acht dollar per televisie. Er zijn ook tv-merken die Amazons Fire TV OS-software gebruiken. Hoeveel Amazon per verkochte tv betaalt, is niet bekend.

    Google’s is bereid hier fors voor te betalen omdat het bedrijf smart-tv’s een belangrijke productcategorie vindt. Daarom lanceert Google ook een online marketingcampagne in de vorm van verschillende video’s die de slimme functies van de smart-tv-software uitlichten.

    De software van Google toont sinds juni 2021 schermvullende advertenties voor streamingsdiensten bij het navigeren door de menu’s. Zo’n advertentie start automatisch en met het geluid aan, kan tien seconden duren en is te annuleren met de afstandsbediening. Wie een aantal minuten navigeert om een leuke serie of film te kiezen, kan meerdere advertenties voorgeschoteld krijgen. De advertenties leveren Google geld op, waardoor het bedrijf zijn eenmalige investering om Google TV te installeren op termijn terugverdient.

    Bron: Adformatie

    Gerelateerd

    Previous ArticlePanasonic stopt eigen productie TV’s in TsjechiĆ«
    Next Article Omzet detailhandel groeit 4 procent in september

    Related Posts

    Graffiti-artist illustreert tv-standaards XTRARM

    Nieuwe showroom Loewe Opta Benelux

    Samsung en Sony werken aan quantum dot oled-tv’s

    Comments are closed.


    Neem een abonnement op ERM
    Hieronder een digitale uitgave van ERM. Wil je iedere maand ERM ontvangen? Kijk dan naar onze aantrekkelijke introductie-aanbieding op de pagina Abonnement op deze site.
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    0341-701314
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content
    Copyright © 2022. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....