Expert verspreidt vandaag een video-oproep waarin creatieve bureaus van Nederland, groot én klein, worden opgeroepen zich te melden. Hiermee draait de retailer het traditionele wervingsproces om. Bureaus pitchen niet bij Expert, Expert pitcht bij de bureaus. Het doel: het bureau vinden dat het best bij de elektronicaspecialist past.
“We weten zelf heel goed wie we zijn, waar we voor staan en wat we te bieden hebben”, zegt Daniela Sarlo, commercieel directeur van Expert. “En we willen natuurlijk dat héél Nederland dat ook weet! Daarom zoeken we nieuwe partners om onze merkwaarden op een onderscheidende manier in de markt te zetten.”
“Het gaat ons erom wie het beste bij ons past’, vervolgt Sarlo. ‘Dat kunnen bekende en minder bekende bureaus zijn, maar we staan ook open voor collaboraties. Met deze oproep geven we iedereen een gelijke kans. Bij Expert is een van de kernwaarden dat we nooit nee als eerste antwoord geven. En dat geldt ook voor dit traject. We laten ons graag verrassen!”
Sarlo stelt dat Expert inmiddels 55 jaar actief is in Nederland. “Daarmee kun je wel stellen dat we een begrip zijn. We zijn dé specialist op het gebied van elektronica, en dat met een écht persoonlijke aanpak. Onze klanten waarderen dat. Ze kunnen bij ons altijd terecht, geen vraag is te gek. We willen die diepere betekenis van Expert aan alle Nederlanders op een originele manier kenbaar maken. Daarom zoeken we een creatief bureau dat ons helpt héél Nederland oranje te kleuren!”
Bureaus kunnen zich voor 1 augustus melden via marketing@expert.nl. Expert stuurt de aanmelders meer informatie over de eerste voorstelronde. Uit deze eerste ronde selecteert de elektronicaretailer maximaal drie bureaus voor de tweede ronde, waarin ieder bureau samen met Expert een case uitwerkt.
Bekijk hieronder de bureaupitch.