Elektro Retail Magazine
    • Voorpagina
    • IFA
    • Adverteren
    • Abonnement
    • Vacatures
    • Service
    • Contact
    Elektro Retail Magazine
    Home » Berichten » Consument gebruik Bol.com als oriëntatiekanaal

    Consument gebruik Bol.com als oriëntatiekanaal

    Consument oriënteert zich op Bol.comMeer dan de helft van de Nederlanders wint via bol.com informatie in over een product, om het vervolgens in een fysieke winkel te kopen. Dit blijkt uit onderzoek van marketingbureau Mediaxplain.

    Het bureau deed onderzoek naar Nederlanders en hun koopgedrag op marktplaatsen. Negen van de tien ondervraagde Nederlanders (1.000 mensen van 18 jaar en ouder) bestelt op bol.com, 22 procent bestelt producten op Amazon.

    Maar consumenten gebruiken de marktplaatsen ook als oriëntatiekanaal voordat ze iets in een fysieke winkel gaan kopen, het zogenaamde ROPO-effect (research online, purchase offline). Uit onderzoek van Mediaxplain blijkt dat 51 procent van de Nederlanders weleens via bol.com informatie inwint over een product en het dan in een fysieke winkel koopt.

    Er is zelfs een groep consumenten die bol.com alleen voor oriëntatiedoeleinden gebruikt, geven de onderzoekers aan. Van de Nederlanders die nog nooit iets bij bol.com kochten, gebruikt één op de vier het platform wel om zich te oriënteren voor een offline aankoop.
    Bron en uitgebreider bericht: Twinkle

    Gerelateerd

    Previous ArticleOnderzoek WERTGARANTIE: Consument nog niet goed bekend met Smart Home
    Next Article MediaMarkt opent 50ste winkel in Leidschendam

    Related Posts

    Amazon werkt mogelijk aan slimme koelkast

    Meer online shoppers, meer klachten

    Coolblue stelt beursgang uit

    Comments are closed.


    Neem een abonnement op ERM
    Hieronder een digitale uitgave van ERM. Wil je iedere maand ERM ontvangen? Kijk dan naar onze aantrekkelijke introductie-aanbieding op de pagina Abonnement op deze site.
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    0341-701314
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content
    Copyright © 2022. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....