Princess verkocht aan Smartwares

0

Logo PrincessPrincess is verkocht aan het Nederlandse Smartwares Home Essentials, eigenaar van onder meer Tristar. Princess was eigendom van het Duitse WMF. De onderneming blijft opereren met de merken Princess, Nova en Petra Electric.

  

Deze overname past binnen de strategie van Smartwares om een leidende Europese speler te zijn in slimme, betaalbare en aantrekkelijke producten voor persoonlijk en huishoudelijk gebruik. Smartwares heeft al de in Tilburg gevestigde dochteronderneming Tristar en versterkt nu zijn positie met Princess.

Princess werkt met een wereldwijd verkoop- en marketing netwerk en de jaarlijkse omzet bedraagt ongeveer 60 miljoen euro. Princess en Tristar zullen nauw samenwerken om de Smartwares business te laten groeien in deze productcategorie. De bedrijven hebben een gecombineerde pro forma omzet van meer dan 150 miljoen euro. Princess blijft vanuit Breda opereren.

 

Smartwares Home Essentials ontwikkelt en verkoopt consumentproducten voor gebruik in en om het huis. De activiteiten zijn ondergebracht in vijf divisies: Consumer Care (schoonmaak, huishoudelijke artikelen), Safety & Lighting (alarmsystemen, rookmelders, lampen), Decoration & Connection (kwasten, schakelmateriaal), Basic Wear (beenmode, t-shirts) en Lifestyle (kleine huishoudelijke apparaten, audio / video). De strategie is gericht op autonome groei en groei door acquisities. Het Smartwares hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is eigendom van H2 Equity Partners, NPM Capital, ABN Amro Participaties en het management.

 

 

Reageren niet meer mogelijk.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com