Electrolux ziet herstel witgoedmarkt

Het Zweedse Electrolux verwacht dat de vraag naar witgoed in Europa dit jaar met 1 à 2 procent groeit en in Noord-Amerika met 3 tot 5 procent. Dat maakte het moederbedrijf van merken als AEG, Zanussi en Frigidaire onlangs bekend.

Electrolux-Group-Headquarter-StockholmIn het vierde kwartaal profiteerde Electrolux al van een ‘operationeel herstel’ in Europa, Latijns-Amerika en Azië. De operationele winst, exclusief eenmalige posten, steeg met 20 procent tot 1,5 miljard Zweedse kroon (158 miljoen euro). De omzet nam met 9 procent toe tot 31,4 miljard kroon.

Electrolux hevelde in de afgelopen jaren het merendeel van zijn productie over naar lagelonenlanden, waar inmiddels 70 procent van het totaal wordt gemaakt. Dit, gecombineerd met een stijgende omzet uit goederen met een hogere marge resulteerde in een resultaatsverbetering in Europa.

Dit vind je misschien ook leuk...

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com