​Media Markt: dienstverlening op afstand

0

media-markt-19517Media Markt wil in Nederland klanten op afstand diensten aanbieden. Hierbij kan worden gedacht aan de consument thuis helpen met de installatie van producten of het oplossen van problemen met apparaten en het verhelpen van storingen.

 

Dit vertelt directeur Barry van Ruiven in het Financieele Dagblad, die hieraan toevoegt dat Nederland voor moederconcern Metro als een soort proeftuin wordt beschouwd. “Hier wordt alles eerst uitgeprobeerd.”  Hij noemt het dynamisch prijsbeleid dat in ons land begon en ook dat de online dochters iBOOD en Redcoon hier met een portfolioaanpak startten.

Voor de nieuwe dienstverlening op afstand moet de klant natuurlijk wel extra betalen. Deze strategie past volgens hem in de verandering die Media Markt doormaakte. Waar de keten eerder een verkoper van hardware voor een scherpe prijs was, zijn assortiment en prijs tegenwoordig ‘slechts de basis’. “Naast die basis moeten we klanten nu verleiden met extra diensten, service, accessoires, content en beleving in de winkel.” In datzelfde kader test Media Markt verder een lounge-area waarbij klanten producten kunnen uitproberen terwijl hun smartphone wordt gerepareerd.

 

Media-Saturn boekt acht procent van zijn omzet online, zo bleek eerder deze week. In het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar stegen de onlineverkopen met twintig procent. Moederconcern Metro Group zag zijn verlies echter oplopen naar 397 miljoen euro. Vorig jaar kwam het verlies uit op 271 miljoen euro.

Bronnen: Het Financieele Dagblad en RetailNews

Reageren niet meer mogelijk.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com