​Makro en Media Markt gaan uit elkaar

0

mediamarkt-filiaal-eindhovenMetro Group wil zichzelf opsplitsen in twee zelfstandige, beursgenoteerde bedrijven. Er moet een groep komen gericht op groothandel en levensmiddelen en een groep voor consumentenelektronica. Dat heeft het moederbedrijf woensdag bekendgemaakt.

De eerste divisie krijgt de beschikking over formules als Metro, Makro en Real. De merken van Media-Saturn gaan onder de consumentenelektronicadivisie vallen. “Het oprichten van twee onafhankelijke bedrijven is een logische vervolgstap in onze transformatie richting meer groei, klantgerichtheid en ondernemerschap”, aldus ceo Olaf Koch.

De twee bedrijven krijgen hun eigen profiel, beursnotering, management en raad van toezicht. Koch zal na de splitsing leiding geven aan de divisie waar Makro onder gaat vallen. De Nederlander Pieter Haas, nu al ceo van Media-Saturn, wordt topman van de consumentenelektronicatak.

 

Bron: RetailNews

Reageren niet meer mogelijk.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com