BCC: eigen merk khh

0

BCC is staat op het punt een eigen merk klein huishoudelijke apparatuur te lanceren. Dit zegt ceo Herman Braber in RetailTrends. Zijn bedrijf maakte gisteren bekend ook aircosystemen te gaan verkopen en installeren en heeft daartoe het Achterhoekse bedrijf Aircoshop overgenomen.

Deze overname past volgens Bramer in de strategie die BCC sinds twee jaar hanteert. Geen ‘low pricing, high service’ meer, maar ‘altijd een oplossing in huis’. Bramer verwacht voor het einde van het jaar nog meer initiatieven te kunnen presenteren, waaronder dus een eigen merk klein huishoudelijk.

Dit laatste is een gevolg van het feit dat BCC sinds bijna een jaar valt onder de Mirage Retail Group, het moederbedrijf van onder meer Blokker en Intertoys. Bramer zegt tegen RetailTrends dat er nog veel synergievoordelen zijn te behalen. Dankzij de inkoopkracht van Blokker is een eigenmerk apparatuur mogelijk.

Aircoshop is een internetbedrijf dat landelijk opereert. In de zestig winkels van BCC zullen hoekjes met zogenoemde split-airco’s komen. Deze maand begint een proef in vijf winkels. “Om te leren wat nog beter moet”, zegt ceo Herman Bramer tegen RetailTrends. Na een paar maanden wordt het landelijk uitgerold. “Zodat we op tijd klaar zijn voordat het seizoen begint.”
Bron: RetailTrends

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com