eneloop en Jaguar slaan de handen in elkaar voor groene roadtrip

0

eneloop, Panasonics merk voor duurzame, oplaadbare batterijen, lanceert in oktober zijn [RE]CHARGE Activation-campagne in samenwerking met automerk Jaguar. Via de campagne plaatsen beide partners duurzaamheid in de spotlights en zamelen ze geld in voor drie niet-gouvernementele organisaties (ngo’s)die zich inzetten voor lokale projecten in het teken van het milieu en duurzaamheid.

Panasonic werkt al lang samen met Jaguar, onder meer als officiële partner van het Jaguar Racing Formula E Team. Het ABB FIA Formule E kampioenschap is een competitie die autoproducenten en mobiliteitsproviders van over de hele wereld de kans biedt om nieuwe autotechnologieën te testen en ontwikkelen. Omdat de races op stratencircuits plaatsvinden, helpen ze de elektrische rijtechnologieën te verbeteren. Dit komt het dagelijkse rijcomfort van chauffeurs overal ter wereld uiteraard alleen maar ten goede.

Met de [RE]CHARGE Activation-campagne willen eneloop en Jaguar andere bedrijven aanzetten om de handen in elkaar te slaan voor ‘A Better Life, a Better World’, de slogan van Panasonic.

Bewustzijn aanwakkeren

Tijdens de campagne stuurt eneloop drie duo’s op een roadtrip van vier weken door Europa. Dit doen ze in de I-PACE, de volledig elektrische SUV van Jaguar. Onderweg moeten de deelnemers de mooiste wonderen van Moeder Natuur op de gevoelige plaat vastleggen. Hun foto’s worden vervolgens online geplaatst, waar het grote publiek ze kan ‘liken’. Hoe meer ‘likes’ een foto krijgt, hoe meer geld er ingezameld wordt voor de geselecteerde niet-gouvernementele organisaties.

Campagnes zoals [RE]CHARGE Activation maken duidelijk hoezeer eneloop een positieve impact wil hebben op de mens en onze planeet. eneloop biedt milieubewuste mensen dan ook batterijen aan die aansluiten bij hun waarden en levenswijze.

De batterijen van eneloop worden geproduceerd in Japan en staan bekend om hun vermogen en betrouwbaarheid. Omdat ze vooraf opgeladen zijn met zonne-energie en tot 2100 keer opgeladen kunnen worden, zijn ze beduidend beter voor het milieu dan batterijen voor eenmalig gebruik en helpen ze de afvalberg te verminderen.

Tijdens de [RE]CHARGE Activation-campagne zitten de drie duo’s achter het stuur van de Jaguar I-PACE, de eerste volledig elektrische SUV van het merk. De I-PACE sleepte ondertussen al meer dan 65 internationale prijzen in de wacht, waaronder 2019 World Car of the Year (beste auto ter wereld 2019), World Green Car (beste groene auto ter wereld) en European Car of the Year (Europese auto van het jaar).

De I-PACE wordt aangedreven door twee elektrische motoren met een sportief vermogen van maar liefst 400 pk en een instant koppel van 696 Nm, en dat allemaal zonder vervuilende uitstoot. De ultramoderne batterij van 90 kWh staat dan weer garant voor een autonomie van tot wel 470 km. De I-PACE zit bovendien boordevol technologieën die de energie-efficiëntie optimaliseren, zodat de chauffeur het maximale uit elke laadbeurt haalt.

Kom meer te weten over deze samenwerking op de [RE]CHARGE Activation website. Volg de roadtrip en neem deel aan de campagne op Facebook en Instagram.

Reageren niet meer mogelijk.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com