ACM legt Samsung boete op vanwege prijsbeïnvloeding

0

Samsung krijgt een boete van ruim 39 miljoen euro voor het opdrijven van prijzen voor televisies. Volgens toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de fabrikant de online prijzen bij zeven verkopers ongeoorloofd beïnvloed.

Het gaat om een periode van zes jaar, van 2013 tot en met 2018. Volgens de ACM heeft Samsung in die periode ongeoorloofde invloed uitgeoefend op de verkoopprijzen. “Onder het mom van ‘prijsadviezen’ zorgde Samsung ervoor dat de detailhandelaren hun prijzen verhoogden naar de door Samsung gewenste marktprijs. Via deze prijsafstemming beschermde Samsung haar eigen marges en de marges van de detailhandelaren ten nadele van de consument”, aldus ACM.

Samsung laat in een reactie weten teleurgesteld te zijn in het besluit: “Wij vinden dat Samsung de mededingingsregels in de Nederlandse televisiemarkt niet heeft geschonden.” Het bedrijf gaat tegen de boete in beroep.

Comments are closed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com