Close Menu
    zondag 16 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Whirlpool presenteert nieuwe strategie

    13 maart 2015

    Whirlpool, Bauknecht, KitchenAid, Indesit en Hotpoint en Ariston; al deze merken vallen nu feitelijk onder één dak. In het zonnige Barcelona werd onlangs de internationale strategie van het concern gepresenteerd aan partners en vakpers.

    Terwijl het toerisme in Barcelona op gang kwam en de zon al voor een goede zestien graden zorgde, verzameld de internationale vakpers zich deze week in de vergaderzaal van het Hotel Arts Barcelona. Na de overname van Indesit door Whirlpool Corporation is een nieuwe business strategie ontwikkeld die vanaf dit kwartaal internationaal uitgerold wordt. Esther Berrozpe Galindo, President EMEA, presenteert de belangrijkste kenmerken van deze strategie.

     

    Strategie

    Hoewel het concern qua marktaandeel al nummer één is in vijf belangrijke landen, is het plan opgevat om deze positie uit te breiden in meer landen.

    Dankzij de grotere schaal waarop het concern producten kan leveren, kunnen uiteindelijk betere marges behaald worden. Er valt nog veel te winnen op het gebied van productie en logistiek, aldus Berrozpe. De overname van Indesit zal wat dat betreft zeker voordelen opleveren. Er wordt dan ook verwacht dat de operationele marge zeven à acht procent zal zijn in 2018, terwijl dit vorig jaar drie procent was.

     

    Expansie

    Verder heeft Whirlpool innovatie hoog in het vaandel staan en wil uitbreiden naar verkoop in meer landen in het Midden-Oosten en Afrika. Van de EMEA gebieden is Europa nog altijd de belangrijkste voor Whirlpool. Hier wordt tachtig procent van de omzet behaald.

    Het management beseft zich echter dat dit grotendeels een vervangingsmarkt is, terwijl de productpenetratie in het Middel-Oosten en Afrika veel lager ligt. Hier liggen dus interessante groeikansen voor bedrijven als Whirlpool.

    Van de traditionele KitchenAid keukenmachines met nieuwe wit- en blauwtinten tot vooruitstrevende Whirlpool smart technologie; in Barcelona werden ook enkele productinnovaties getoond. Daarover later meer in ERM.

    Tot slot is het zaak om Indesit en Whirlpool Company – operationeel nu nog twee bedrijven – samen te voegen tot één organisatie. Daar wordt nu mee gestart en men verwacht dat dit proces volgend jaar ook in Nederland voltooid zal zijn.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleBSH Huishoudapparaten Top Employer 2015
    Next Article Sony Action Cam filmt recordvlucht adelaar

    Related Posts

    Nieuwe eigenaar ERM

    10 november 2025

    Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten

    6 november 2025

    Amazon schrapt 14.000 kantoorbanen ‘om bureaucratie tegen te gaan’

    5 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.