Smart-TV krijgt vaste plek in huishoudens

Inmiddels beschikt 42 procent van de Nederlandse huishoudens over een Smart-TV en de helft maakt wekelijks gebruik van de apps die hierop staan. Verder kijken steeds meer Nederlanders tv-programma’s via de smartphone en de tablet. Inmiddels is dit percentage  respectievelijk 21 en 27 procent. Van alle mobiele devices wordt het meest tv gekeken via de laptop: 30 procent.

 

Dit zijn enkele uitkomsten van het nieuwste ‘Trends in Digitale Media’-onderzoek van GfK. Hieruit blijkt ook dat 70 procent van alle Nederlanders over een tablet beschikt. Dit percentage is in 2017 ligt gestegen. YouTube is de meest geïnstalleerde media-app. Bij de broadcasters is de NOS het populairst, met de meest gedownloade apps.

Opvallend is dat de tablet vooral op de bank gebruikt wordt: 81 procent. Dit geldt ook voor de smartphone (76%). De tablet wordt iets meer gebruikt voor het kijken van tv: 27 procent van de Nederlanders doet dit. Bij de smartphone ligt dit percentage op 21 procent. Via de laptop wordt het meeste tv gekeken, namelijk gemiddeld 38 minuten per week.

Michel van der Voort, directeur Screenforce: ‘De groei van het bezit van online devices vlakt af. Het gebruik daarentegen groeit stevig door. Zeker het gebruik van videodiensten zoals Ziggo Go, KPN iTV en sinds kort NLZiet. Deze apps toveren je smartphone of tablet om in een tv-toestel. Dat is goed nieuws voor de broadcasters. Tegelijkertijd zien we dat online video content steeds meer de huiskamer binnen komt via de Smart-TV. Dit leidt tot een breder aanbod voor de consument en een mogelijkheid tot personalised advertising voor de adverteerder.’

Bron: Adformatie

Ook interessant...

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com