‘Schermen in winkels hangen helpt niet’

02 iDesk Euronics-webversieRetailers rusten tevergeefs hun winkels uit met touchscreens en internetkiosken. Dit constateerde manager mobile Maurice Jongerius van bol.com dinsdag op het event E-commerce Live!. “Heb je daar ooit iemand aan zien staan om zijn adres in te tikken en iets te bestellen?”

 

Bol.com beschikt in de vernieuwde XL-vestiging van zusterketen Albert Heijn in Eindhoven over een groot touchscreen, waardoor zijn volledige assortiment daar te verkrijgen is. “Ik steek de hand in eigen boezem, want wij doen er ook aan mee”, aldus Jongerius. “Maar ik geloof daar niet in.”

De manager mobile van bol.com wijst erop dat Blokker onlangs nog groots aankondigde zijn winkels uit te rusten met internetkiosks. Het scherm dat klanten willen gebruiken zit volgens Jongerius echter in hun eigen broekzak. Instore schermen moeten deze devices inschakelen om persoonlijke interactie met klanten te bewerkstelligen, stelt hij. “Een winkel beschikt soms over één terminal, terwijl er honderd mensen met een smartphone in de winkel lopen.”

Bron: RetailNews

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com