Samsung partner Beeld en Geluid

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en Samsung gaan samenwerken. Bezoekers krijgen hierdoor de laatste mediatrends op de meest innovatieve producten van deze leverancier te zien.

 

Zo maakt Samsung met zijn producten, waaronder de SUHD TV en Gear VR, de interactieve tentoonstelling Let’s YouTube mede mogelijk. Deze tentoonstelling is van 7 oktober tot en met 9 juli 2017 in het museum van Beeld en Geluid te ervaren. Dit is ’s werelds eerste tentoonstelling over het grootste online videoplatform ter wereld. De tentoonstelling belicht de snelle ontwikkeling van YouTube in het veranderende medialandschap en de opkomst van de Creator, de eigentijdse opvolger van de amateurfilmer.

Bezoekers kunnen zelf als Creator aan de slag gaan, door een video te maken die vervolgens vertoond wordt op een groot TV-scherm. Elke maand wisselt het thema in Let’s YouTube en is een andere bekende YouTuber gastcurator. Gio, La Melanie en De Latooys starten met het thema Your Life. Vervolgens komen thema’s als gaming, beauty, muziek en journalistiek aan bod. Rond ieder thema worden masterclasses, workshops en meet and greets met bekende YouTubers georganiseerd.

“Technologie en het gebruik ervan verandert continue. We bekijken steeds meer verschillende soorten content op de televisie. Een goed voorbeeld hiervan is YouTube,” zegt Martijn Lutgerink, Country Director TV & AV Samsung Benelux. “Samen met Beeld en Geluid laat Samsung de oneindige mogelijkheden van de toekomst op het gebied van technologie zien.”

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com