‘Pak nu de zwevende shopper’

Dit is een goed moment om op jacht te gaan naar de consument die ruim op tijd zijn Sint- en Kerstinkopen doet. Deze tip is afkomstig van Deloitte die zijn inspiratie uit de Amerikaanse online markt haalt.

 

Vorige week publiceerde Deloitte in de VS zijn nieuwe Holiday Retail Survey’, een onderzoek onder duizenden consumenten die hun winkelplannen alvast delen. Voor de 33e keer rapporteert het adviesbureau die intenties in een rapport aan de retailmarkt.

Een van de gouden tips is: ‘richt je aandacht nu op de zwevende shopper’. Bijna vijftig procent van de consumenten weet namelijk nog niet wat ze willen kopen voor de feestdagen. “Zij zijn te beïnvloeden door aandacht te geven aan wat ze belangrijk vinden. Dat is bijvoorbeeld goede waarde krijgen voor iemands geld, kwaliteitsproducten en comfortabel en makkelijk kunnen shoppen.” Winkels kunnen daarin voorzien.

De best renderende consument is diegene die vroeg begint met winkelen

Shops die tijdens de feestdagen goed verdienen, stelt het rapport, weten dat de best renderende consument diegene is die vroeg begint met winkelen. Die groep is er vroeg bij, dus zonder haast te targeten, en besteedt in de komende maanden gemiddeld 28 procent meer budget dan de laatkomers.

De grootste winkelpiek ligt, in de VS althans, tegen eind november. Bijna drie kwart van de Amerikanen trekt er dan op uit. De meesten (33%) gaan naar een of meerdere bekende online warenhuizen om zich te oriënteren, daarna naar zoekmachines (20%) en als derde kiest men voor een bezoek aan de fysieke winkelstraat (16%).

Bron: Emerce

Ook interessant...

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com