MediaMarkt en BCC in ‘Retailalliantie’

MediaMarkt Saturn en Fnac Darty gaan intensief samenwerken op het gebied van onder meer private label-ontwikkeling en innovatie. De elektronicabedrijven hebben daartoe een overeenkomst getekend voor de oprichting van een European Retail Alliance.

 

Deze alliantie richt zich in eerste instantie op strategische partnerships met leveranciers, huismerkontwikkeling, licentie-activiteiten en innovatie. MediaMarkt en Fnac willen hun private label-activiteiten bundelen in één gezamenlijk bedrijf om klanten ‘een breder aanbod van kwaliteitsproducten’ te geven. De samenwerking houdt ook in dat de BCC-moeder deelneemt aan Retailtech Hub, het bestaande innovatieprogramma van MediaMarkt Saturn. Het samenwerkingsverband staat open voor aansluiting van andere partijen.

 

MediaMarkt is sinds vorig jaar deels eigenaar van Fnac Darty. Voor ruim 450 miljoen euro nam het Duitse elektronicaconcern 24,33 procent van de aandelen over. Of MediaMarkt uiteindelijk op het hele bedrijf aast, wilde MediaMarkt Saturn-topman Pieter Haas eind vorig jaar tegenover RetailTrends niet kwijt. Wel liet hij weten volop kansen voor consolidatie in de elektronicamarkt te zien, zowel lokaal, nationaal als internationaal.

Bron: RetailNews

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com