Fnac investeert miljoenen in herstel BCC

Het Franse moederbedrijf van elektronicaketen BCC gaat miljoenen investeren in het herstel van de Nederlandse tak. Dat zegt BCC-directeur Herman Bramer in het Financieel Dagblad in een reactie op marktgeruchten dat het bedrijf uit Nederland verdwijnt.

 

Het herstelplan werd afgelopen week aan de leiding van het bedrijf gepresenteerd. De markt hield er rekening mee dat Fnac, dat vorig jaar BCC-moederbedrijf Darty overnam, er de brui aan zou geven in de Nederlandse markt. BCC rapporteert al vier jaar verliezen, en die lopen op.

BCC-directeur Bramer, die vorig jaar is aangesteld, benadrukt in het FD dat Fnac miljoenen investeert in het Nederlandse bedrijf, zonder een precies bedrag te noemen. Hij wil niet ingaan op het marktgerucht dat kredietverzekeraar Atradius de verzekering voor de onderneming heeft opgezegd. ‘We gaan niet in op geruchten. ‘Dit jaar is het gezond krijgen van BCC de eerste focus.’

Het herstelplan betekent volgens hem onder meer dat meer geïnvesteerd wordt in aanbiedingen en acties. Daarnaast kan BCC zijn winstmarges verbeteren door gebruik te maken van de inkoopkracht van Fnac, dat met winkels in verschillende landen jaarlijks €8 mrd omzet. Ten slotte wordt meer geld gestopt in verkoop via internet.

De voorsprong in e-commerce is volgens Bramer een belangrijke reden dat Fnac, dat verder geen winkels heeft in Nederland, interesse heeft in de Nederlandse markt. ‘De trends op internet zijn in Nederland eerder zichtbaar dan in Frankrijk en België. Fnac wil gebruikmaken van de ervaringen die wij hebben.’

Bron: Financieel Dagblad

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com