CBP BERISPT TP VISION

Philips7879923004_879acd9d35Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) heeft de Nederlandse producent van smart-tv’s TP Vision berispt. Het bedrijf geeft tv-kijkers onvoldoende informatie over wat er gebeurt met de persoonsgegevens die via de smart-tv worden verzameld.

 

Een smart-tv verzamelt informatie over het kijkgedrag. Met deze informatie kan het toestel zijn aanbod beter afstemmen op de wensen van de kijker. Het probleem is dat veel mensen niet weten dat dit gebeurt. TP Vision heeft al het een en ander bijgesteld, maar volgens het CBP nog niet voldoende. Zo moeten de eigenaren van een smart-tv op de hoogte worden gebracht van het feit dat de smart diensten gepaard gaan met een grootschalige verwerking van gegevens over hun privésfeer.

TP Vision maakt de Philips smart-tv. Het bedrijf meldt dat er in Nederland sinds 2009 1 tot 1,2 miljoen toestellen zijn verkocht.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com