BelCompany verdwijnt uit de winkelstraat

belcompanyVodafone Nederland trekt de stekker uit BelCompany als winkelformule. Het merk blijft voorlopig alleen online bestaan. Dat heeft Vodafone woensdag bekendgemaakt.

Vodafone nam BelCompany vijf jaar terug nog voor 120 miljoen euro over van de inmiddels failliete Macintosh Retail Group. De keten telde 176 vestigingen, maar Vodafone heeft de afgelopen jaren al een groot aantal winkels omgebouwd. De teller staat momenteel op 140 winkels onder de vlag van Vodafone en 88 onder die van BelCompany.

Een deel van overgebleven filialen wordt eveneens omgebouwd. Ook zal een aantal vestigingen de komende vijf jaar zijn deuren moeten sluiten. Vodafone verwacht dat het winkelpersoneel intern herplaatst kan worden.

BelCompany en Vodafone speelden volgens retaildirecteur Marco Houtman voorheen in op verschillende klantbehoeftes, maar vissen inmiddels steeds vaker in elkaars vijver. “Daarom hebben we opnieuw naar onze retailstrategie gekeken en besloten dat we verder willen met één Vodafone-winkelformule.”

Bron: RetailNews

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com