MediaMarkt introduceert Innovatie Lab

MediaMarkt introduceert het Innovatie Lab, een nieuw, vast onderdeel van de nieuwe winkelopzet. Het Innovatie Lab biedt een podium aan veelbelovende startups, crowdfunding campagnes en kennisinstellingen. Consumenten kunnen zo op heel directe wijze kennis maken met de toekomst, terwijl innovators hun producten kunnen voorleggen aan het winkelend publiek.

 

Het eerste Innovatie Lab is te zien in de vernieuwde MediaMarkt in Eindhoven Centrum, die op 26 april zijn deuren opent. In verschillende paviljoenen staan maandelijks vijf producten, prototypes en ideeën centraal die nog niet op de markt zijn, maar wel de potentie hebben een grote bijdrage te leveren aan de toekomst van de consumentenelektronica.
De producten zijn onderverdeeld in vijf verschillende thema’s, overeenkomend met de paviljoenen in de winkel, te weten ‘Active’, ‘Health’, ‘Gaming’, ‘Smart Home’ en ‘Mobile’. In de maand mei staan onder meer een virtual reality hand controller, een slimme deken en voetzolen met sensoren speciaal voor hardlopers in de spotlights.
De interactieve presentaties geven het winkelend publiek de mogelijkheid om direct feedback te geven en om te bepalen of een product toegevoegde waarde heeft. “Dit maakt het voor de startup-ondernemers makkelijker om cruciale keuzes te maken in elke fase, van het ontwerpproces tot aan de distributie. Denk aan simpele dingen als de meest populaire kleur, specifieke toepassingen en de prijs,” aldus Jeroen Hol, Innovation Manager bij MediaMarkt Nederland.

De presentatie van het MediaMarkt Innovatie Lab valt samen met de opening van de vernieuwde MediaMarkt in Eindhoven Centrum. Deze locatie is volledig heringericht naar de nieuwe winkelformule van MediaMarkt, waarbij beleving centraal staat. De officiële opening van de winkel is op woensdag 26 april.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com