Expert groeit dankzij ingezette strategie

De totale winkelomzet van Expert Nederland is in het afgelopen jaar met 8 procent gestegen (autonome groei). Expert wist hierbij in elk segment marktaandeel te winnen. Vooral de online omzet steeg, die inmiddels een substantieel onderdeel is van de winkel.

 

Dankzij de stijging van de omzet, binnen de bestaande kostenstructuur, zijn de resultaten van de winkels verbeterd. Vorige maand publiceerde Expert de jaarcijfers over het afgelopen jaar, waarbij Expert zijn aandeelhouders de maximale retourprovisie en het hoogste percentage ooit toekende.

De organisatie was in staat een gezonde toevoeging aan het eigen vermogen te doen en de financiële prognoses voor 2016 zijn ruim gehaald. De organisatie, de holding, heeft een goede eigen vermogenspositie en is daardoor een solvabele speler in de markt.

In 2016 plukte Expert de vruchten van de eerder ingezette verandering. Hierbij werd uitgegaan van een fundament: een sterke omnichannel-strategie en een nieuwe ICT-infrastructuur. Uitgangspunt is dat elke verkoop, online en offline, de fysieke winkel passeert. Hierdoor krijgt de Expertondernemer de hoofdrol, met een hoofdkantoor dat ondersteunend is aan het lokale ondernemerschap.

In de komende editie van ERM meer hierover.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com