Coolblue: ‘Nieuwe winkel wordt heel groot’

Coolblue opent dit jaar een winkel volgens een nieuw concept. “Ons nieuwe winkelconcept wordt niet alleen ontzettend Cool en blauw, maar ook heel groot. Het wordt echt het paradepaardje van Coolblue,” aldus directeur Pieter Zwart.

 

Hij meldt dit naar aanleiding van de presentatie van de jaarcijfers van Coolblue. De eerste nieuwe winkel wordt ‘als alles goed komt’ geopend in Den Haag en kan dan al over een paar weken worden bezocht.

De nieuwe winkel wordt volgens Zwart ‘het paradepaardje van Coolblue’. “Doordat de winkel veel groter is, kunnen we meer spullen laten zien en mensen de gelegenheid geven om ze aan te raken.”

De omzet van online retailer Coolblue schoot in 2016 naar 857 miljoen euro. Dit is 55% meer in vergelijking met 2015. Deze groei heeft Coolblue, naar eigen zeggen, te danken aan de 1.001 manieren waarop het haar website, winkels en processen continu verbeterde. Daardoor vonden nieuwe en bestaande klanten makkelijker hun weg naar Coolblue, kochten ze er meer en blijken ze ook tevredener.

Pieter Zwart: “Eén van de dingen waar we bij Coolblue misschien wel het meest trots op zijn, is de lancering van onze Bezorgservice. Daar zijn we afgelopen jaar mee gestart in Nederland en op dit moment hebben we er al meer dan 300 ‘Coolblue Bezorgberen’ die er witgoed leveren. Zij zorgen op dit moment voor de allerhoogste Klantentevredenheidscijfers binnen Coolblue.”

 

Coolblue wil dit jaar niet alleen het nieuwe winkelconcept starten, maar heeft nog meer plannen. Zo wordt het grote centrale magazijn in Tilburg – middenin het dekkingsgebied van Coolblue – uitgebreid met 33.000 m² tot 88.000 m² (of 18 voetbalvelden).

Met alle andere grote en minder grote verbeteringen erbij, moet dit ervoor zorgen dat Coolblue ook dit jaar opnieuw hard zal groeien. Verwacht wordt dat de omzet zal toenemen tot 1,2 miljard euro. Verder denkt het bedrijf tot zo’n 1.500 nieuwe werknemers in Nederland en België aan te nemen.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com