Euromonitor: Haier wereldwijd nummer 1 witgoedmerk

Euromonitor International heeft Haier voor het derde jaar op rij tot het beste witgoedmerk benoemd. Hiaer heeft wereldwijd een volume-aandeel van 7,8% in de detailhandel. Dit betekent een groei van 1,7% ten opzichte van 2010.

 

Haier komt in verschillende productcategorieën als beste uit de bus en wordt dit jaar ook nummer één in een nieuwe categorie. Hierbij moet overigens wel aangetekend worden dat Haier een  Chinees merk is met een thuismarkt die explosief groeit. Het merk scoort ook hoog op de Amerikaanse markt. Plannen om in Nederland de activiteiten uit te breiden zijn op dit moment niet bekend.

 

De bekroonde Haier producten zijn:

· Koelapparatuur:

Haier is wereldwijd de nummer één fabrikant van koelapparatuur met een volume-aandeel van 16,5% in de detailhandel, een stijging met 3,9 punten ten opzichte van 2010.

Haier is wereldwijd het nummer één merk van koelapparatuur met een volume-aandeel van 13,7%, een stijging met 2,9 punten ten opzichte van 2010.

 · Diepvriezers:

Haier is wereldwijd de nummer één fabrikant van diepvriezers met een volume-aandeel van 16,8% in de detailhandel in 2011.

Haier is wereldwijd het nummer één merk van diepvriezers met een volume-aandeel van 16,7% in de detailhandel in 2011.

 · Wasmachines voor thuisgebruik:

 Haier is wereldwijd het nummer één merk van wasmachines met een volume-aandeel van 10,9% in 2011, een stijging van 1,8 punten sinds 2010.

 · Elektrische wijnkoelers:

Haier is wereldwijd het nummer één merk en fabrikant van elektrische wijnkoelers met een volume-aandeel van 16,1% in de detailhandel in 2011, een stijging van 1,3 punten sinds 2010.

 

Laat een reactie achter

LG Kompressor trekt model in vorm

Photoshop is niet meer nodig dankzij de LG Kompressor stofzuiger....

Heeft u ook een opmerkelijk filmpje gezien? Laat het ons weten en wellicht plaatsen wij het op deze site!

Twitter